Friday, September 18, 2009

160909-170909

ape ade dgn tarikh nih.. try tye cik cleaner kt KPTM KL.. mesti jwpn die "NTAH!!"..lalut2!!

klu kowg nk tau or suda tau.. nih la tarikh aku di teran ole mak selama beberapa ari tuk kuar kn aku pada 20 tahun dulu.. tragis btol.. teran pyela teran pyela teran.. akhirnye kuar aku.. naseb bek kuar aku.. klu kuar len.. xpsl2 bapak aku kena beli pampers tuk mak aku pulak.. ermmm..


Tp itu 20 tahun dulu pyer cite..skang nih aku da 20-an.. bak kate segelintir member aku,"AZIZUL DA TUA".. bile d cermin kn kembali wajah ku d cermin, xda plak kedut2 d muka..rambut bdai putih.. pabila dselak2 dtempat yg private n confidential pown still segar..ape yg tua nye???ini lah persoalan nye yg aku masih cari sehingga kehari ini..karut2!!

Aku nk kongsi dgn kowg ape terjadik pade tarikh
ini..setelah 15minit menghadapi kuiz yg agak mencabar otak bagi orang yg sesak nk membace note sambil berpose.. akhirnye tamat la sesi kolej pada hari itu dan minggu itu..kerna kolej akn tutup selama seminggu bkn sbb selesema babi tp Hari Raya Aidilfitri.. selepas jwp quiz MS, kitowg lepak sambil2 install windows seven kt puven laptop..disitu t'lah mengalami mslhyg agk rumit..akhirnye puven terpaksa minta tolong bob tuk lakukan tugas yg agk berat ini.. aku pown beransur pulang kerumah tuk mengadap mak dan bapak aku.. lalut2!!

Pada pukul 745 selepas berbuka aku terpaksa menemankn sugarmummy aku tuk anta kak baie ke stesen putra bersama2 dgn 2 org janda meletup.. jln nk kesane aku pikirkn jem teruk..rupenye elok jew..kemen awl lagi sampai.. kul 815 da sampai.. karut!!

kemudian berlakulah perbicaraan antara sugarmummy dgn 2 org janda meletup itu ditepi bas seperti merancang sesuatu..budget aku xtau ar tuh..aku pown senyum seperti org nk drogol dsuruh senyum..karut2!!

disebabkn mereka nk buang mase.. mereka mengajak aku ke the mall dgn alasan yg agk kukuh dr segi logic akalnye..nk cucuk duet..so aku follow jewla.. ermm!!

disebabkn mase still berlebihan jugak b4 12..mereka berkomplot sekali lagi dgn mengajak aku g makan kt NZ depan KLCC.. so aku pown follow jew skali lagi sbb aku tau yg dowg xsempat nk berbuka..ermmm!!

selepas lepak kt NZ dgn agk lame nye..ktowg pown mula ber
edar kew McD Pandan Mewah tuk berjumpe dgn kazen tqaboot(padahal!!).. aku pown bwk jewla keta tuh mcm drebar teksi ke destinasi seterusnye.. karut2!!

setibenye kami d sane.. aku pown ketandas..tqaboot, hawa dan jas pegi jumpe kazen tqaboot kt ats(padahal!!).. after aku g toilet aku kew luar..kononnye nk tunggu ar kt luar.. tetibe.. tqaboot dan hawa dtg kearah aku dan berkata,"jom ar nek atas, kazen aku nk belanja makan"..ermm!!!

aku tersenyum ketahuan..skali lagi aku follow 2 janda tuh.. sampai2 jew.. pop!!pupp!!bombb!!.. muke aku kena sedas tembakan dgn eju..bpk sakit..karut2!!

aku potong kek dan mkn McD dan wat ucapan dan shoot dan dpt hadiah dr kwn2 ku..hadiah nk best jew..tp tnx ar bagi aku baju raya, tshirt, spek mata dan kad ucapan ari jadik..tanx a lot..ishk2!!!

pastu kitog pown bergerak tanpa halatuju sbyk 4 keta.. pada mula nye hendak ke downtown..tp bapak ar ramai gler owg..karut2!!! ktowg stuck kt shell selama sejam kerana kebuntuan idea nk bwat ape..tetibe secebis idea terlintas di pale otak barkley tuk men bunga api..ape ag ktowg anta wakil rombongan tuk beli mercun sbyk sebuah keta..dan yg len tunggu kt port tuh bermaen..maen bunga api..karut2!!

setibenye d port yg djanjikn..kitowg mula akn operasi bunga api..masing men bunga api cm kanak girang spt bru first time men bunga api..siap ade terlompat2(padahal aku kowt)..lalut2!!

setelah ber
puas bermaen bunga api..aku pown pulang..mereka hantar aku sampai depan UO.. kt situ mula la operasi cekodok..d mane aku ditabur tepung..sehinggakn kt celah b****t aku pown ade tepung terselit..perit2..abes sume gaul aku dgn tepung.. tp dsbbkn perut aku penuh dgn mknn aku da xlarat nk lar dan kejar dowg..yg aku dpt tabur butiran putih nih pown pada aween dan mat..sbb mereka xdpt nk lari dr aku..yg len lari laju cm lipas kudung..kusut2!!

then aku pown pulang kerumah sbg orang tepung..naseb bek kak jah aku xmarah dan sporting dgn ape terjadi pade anknye..karut2!!

so aku nk ucapkn jutaan trimas pade sume yg terlibat dlm operasi cekodok n yg wish via a fon or MS/FB..kowg best sgt..tanx a lot again..

tammat da..

1 comment:

  1. happy belated birthday to you... da tua tu sdar2 la diri yew... hehehehe

    ReplyDelete