Wednesday, September 23, 2009

220909 - Kejadian Malam ke-3 Raya

malam ke-3 raye telah berlaku sesuatu yg mmg thriller gler.. bapak aku mengamuk...UuuuUUUu!!

ape yg bapak aku amuk kn.. bkn pade amuk penyanyi tuh..bkn amuk sbb klh saiz perut dgn aku.. tp d sbbkn owg men mercun dlm flat..

kejadian bermula pade pukul 945..

time tuh bapak aku bru balek dr masjid.. dok lepak mkn2..
pukul 1015 bapak aku bgerak ke kerusi malas tuk memalaskn diri.. sdg asyik bapak aku memalas2 kn diri.. bunyi letupan mercun botol dlm flat aku.. kemen kuat bunyi nye.. bigit jap pusat aku.. pusat keseimbangan bdn..gegendang telinga..
bapak aku da mula maki kt aku.. tp nape aku jadi mangsa makian bapak aku.. bkn aku yg men.. maple mane ntah yg men.. tp d sbbkn aku anak yg da mual dgn perangai bapak aku nih.. aku anggap bapak cume meluahkan makian pade aku..

pas letupan pertama senyap sepi.. sunyi sepi.. klu jiran groundfloor aku sendawa pown bole dgr dgn jelas..

aku rase owg yg men mercun botol tuh da mati kena mercun botol sendiri.. tuh yg senyap jew..

rupenye sangkaan aku slh.. pade pukul 1030.. letupan demi letupan mercun ku kedengaran.. kemaen bising.. da mcm flat aku ade perang saudara sdg berlaku.. naseb bek mercun xda bunyi cm bomb nuklaer.. selamat!!

tp owg yg sedang menjadik bomb nuklaer mmg ade... iaitu bapak aku.. sdg aku mlyn kebingitan bunyi letupan... bapak aku bangun dr kerusi malas lalu kuar.. dan memulakn operasi memaki hamun owg yg men mercun tuh..

aku pown kuar ar menyaksi telenovela free dgn tergelak2 sambil seram.. mane x nye.. aku ngat budak yg men mercun tuh.. rupenye bapak budak.. india muslim plak tuh.. dgn kurniaan dan kelebihan yg ade serta sbg waris mamak...bapak aku mengunakn bhs tamil sbg bhs penghantaraan..

yg tragis nye.. mamat tuh bole plak melawan ckp bapak aku.. bapak aku da la tgh angin.. ape ag bapak aku nek ats g uma mamat tuh.. mula plak aksi nk bergado cm dlm cite tamil lakonan padiapa.. mula2 mamat tuh nk kena tumbuk tp sempat mamat tuh ngelak..tang pelempang mamat tuh xsempat nk ngelak.. perit gak die kena pelempang dgn bapak aku..

kak jah plak dlm bilik bole tido.. rilex jew cm xda mslh jew.. pdhl suami die tgh bergado kt luar tuh..kusut2!!

pas da pelempang bapak aku balek dgn muke penuh kelegaan.. masuk dlm uma..pastu memalaskn diri di atas kerusi malas..

tp ape yg terjadi pada mlm tuh sbg tanda kekuasaan bapak aku tuk memerintah flat tuh..
ramai gak yg menyokong tindakan bapak aku tuh.. mane xnye.. kul 1030 men mercun dlm flat..klu nk men pown men kt luar dr flat.. kt kwsn lapang kew..

mane la tau ade bdk kecik nk tido xtergelujat budak tuh nt.. pastu owg yg penat g beraya..balek nk tido..tp xdpt tido sbb bising..xtension dowg..

tp ape yg berlaku pade mlm hari raye ke-3 adelah sesuatu yg biase da bagi aku.. aku da biase tgk bapak mengamuk kt dlm flat.. sume sbb bising.. india plak tuh sume... kusut2!!

sblom nih penah bapak aku pelempang mamat india flat aku.. sbb pasang radio kuat nk mampus.. cm radio tuh jauh sepulo kilometer dr telinga dier... kusut2!!

so pade sume bdk2 dan bapak2 jgn la men mercun kt kwsn perumahan.. lg2 time mlm2.. kang xpsl2 bapak aku muncul menyinari hidupmu..

tammat..

p/s: mercun merbahaya
p/s: bapak aku ag bahaye dr mercun

2 comments:

  1. bgus dgn tindakan bpk ko tu weh ! aku stuju sgt. mmg ptut die lmpang org tu.. pdn muke ! =p

    ReplyDelete
  2. bagus tol bapak ko...
    aku sokong zul..
    tme org nak rehat la dorg main mercun..
    ape ke halnya yob..
    hahahaa...
    contohilah bapak ko zul...

    ReplyDelete